IndlæserVent venligst…
Indlæser
Del af forlagshuset Lindhardt og Ringhof

www.lru.dk/
60 , 00 kr.
75 , 00 kr.
Madkultur

Madkultur

En lidt utraditionel bog, som ser på fænomenet mad med forskellige optikker. Litterært mikrosociologisk og makrosociologisk, antropologisk og historisk.

Bogen kombinerer en humanistisk og en samfundsvidenskabelig tilgangsvinkel til et hverdagsfænomen, som er oplagt at behandle i faget kulturforståelse. Også i kultur- og samfundsfaggruppen i hf og AT i stx vil bogen kunne anvendes til at vise nødvendigheden af flere tilgange, hvis et fænomen skal forstås fyldestgørende. I bogen indgår desuden et kapitel om madkulturens globalisering til at præsentere et andet aspekt af globaliseringen.

I bogen indgår skønlitterære tekster i kombination med teoretiske værktøjer, ligesom enkelte originale sociologiske tekster præsenteres.

På Gymportalen er alle enkeltlicenser tidsubestemte, dvs. at denne licens følger eleven i hele elevens gymnasietid. Der gælder særlige licensforhold for flatratepakker.

Læs mere >

< Læs mindre

Online adgang
ISBN:
9788779701533
Forlag: Forlaget Columbus 1. udg.
01. aug. 2012
Uddannelse: STX, HHX, HTX, HF Fag: Kulturfag, Historie, Kulturforståelse, Samfundsfag Niveau: A-C Redaktør: Per Henriksen
75 , 00 kr.
60 , 00 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms