IndlæserVent venligst…
Indlæser
316 , 00 kr.
395 , 00 kr.
medieDK

medieDK

Ekstramateriale til medieDK findes her: www.lru.dk/mediedk-web

medieDK; med tilhørende website er lavet til medieundervisningen i faget dansk i alle gymnasiale uddannelser. Den dækker alle de krav, der i bekendtgørelser og læreplaner stilles til inddragelse af medier i gymnasieskolens danskundervisning - og mere til.

I medieDK arbejdes med et bredt mediebegreb, der omfatter centrale massemedier som aviser, film og tv. Der arbejdes også med interpersonelle medier som telefon, sms og e-mail samt sociale og interaktive medier som Facebook og online computerspil. Desuden behandles vekselvirkningen mellem medier, kultur og samfund samt mediernes øgede samspil med hinanden.

medieDK indeholder følgende kapitler:
- Journalistikkens nyheder
- Mediernes historie
- Begreber om medier
- Billedanalyse
- Film- og tv-fiktion
- Danmarksfilm
- Computerspil
- Mediernes betydning i kultur og samfund
- TV-underholdning
- Mediernes modtagere og brugere
- Sprog og kommunikation i medierne
- Et forandret medielandskab
- Kommunikation på tværs af medier
- Dokumentar: Virkelige fortællinger

Læs mere >

< Læs mindre

Ikke på lager
ISBN:
9788770664783
Forlag: LR Uddannelse 1. udg.
23. feb. 2011
212 sider
Uddannelse: STX, HF, HHX, HTX, EUX Fag: Dansk, Mediefag Niveau: A Redaktør: Frants Toft
395 , 00 kr.
316 , 00 kr.
Prisen er inkl. moms
Prisen er ekskl. moms
    Fremragende lærebog til alle gymnasiale uddannelser om mediekendskab og -forståelse Anvendelse/målgruppe/niveau Lærebog til anvendelse i mediefag på de gymnasiale uddannelser. Udover anvendelse i undervisningen er bogen også velegnet til en første indføring i de centrale begreber for den almindeligt interesserede læser. Beskrivelse At kende og forstå medier er en grundkompetence i det moderne samfund. Bogen er en lærebog, der angriber emnet meget bredt. Den belyser samfundets medialisering, mediekonvergens, medieteori og mediernes samfundsmæssige og kulturelle betydning. Derudover går den ind på enkeltelementer såsom nyhedernes kredsløb, mediernes historie, billedanalyse, filmmediets udtryksformer, computerspil, tv-underholdning samt mediernes sprog og kommunikationsformer. En velskrevet og superaktuel gennemgang af et komplekst emne, hvor eksempler og billedmateriale er ført helt up to date. Bogen fortjener en bred anvendelse. Det oplyses, at der findes et tilhørende website med undervisningsmateriale. URL'en opgives dog ikke i bogen, og kan heller ikke findes via forlagets hjemmeside. Afsluttes med stikordsregister og et leksikalt afsnit over de vigtigste begreber. Sammenligning En bog om medier har i vore dage ikke lang levetid. Den kan bedst sammenlignes med Medietid 2.0, 2009, hvorimod Mediefag, 2005 allerede er forældet. Samlet konklusion Fremragende lærebog til alle gymnasiale uddannelser om mediekendskab og -forståelse.
    Lektørudtalelse
    Feltgruppe